Popcornkakor

Hade en massa popcorn efter lördagsmyset så kom på iden att baka med dem, så google fick de bli och visst fanns de recept. Detta använde jag mig av men med lite ändring, hittade på denna sida.
 
Popcornkakor
1,5 dl socker
100 g smör
1 dl olja
3 dl vetemjöl
1/2 dl potatismjöl
1 tsk bakpulver
1 liter popcorn
1 tsk vaniljsocker 
100 g mjölkchoklad
Chokladsås
 
1.Vispa socker och rumstempererat smör luftigt.
2.Tillsätt oljan, lite i taget, under ständig omrörning.
3.Blanda i mjölsorterna med bakpulver och vaniljsocker.
4.Vänd ner popcornen och hackad choklad.
5.Klicka ut i formar, antingen små eller bullformar som jag använde mig av.
6. Kladda över lite chokladsås innana gräddning.
7. 200 grader i ca 10 minuter, kakorna ska bli lite gyllene.
 
 







- Namn

- E-postadress (publiceras ej)

- URL/Bloggadress

Kommentar:

Kom ihåg mig?