Igår

Igår kom Maja in vid kvart i sju på morgonen och redan då kände jag att det var en sugdag. Jag vaknade med både huvudvärk & extremt illamående, har ju varit så i några dagar men inte så extremt. Sen blev jag sur och irriterad på småsaker här hemma men iaf så hade jag & Carro bestämt date, så träffade henne & då kändes allt mycket bättre :) men bara tills jag kom hem, emil låg på soffan och gnällde över magont och maja var lite hängig också. Men hon åt och lekte. Sen vid två kommer hon och är alldeles hysterisk, tar upp henne och kramar henne och då... kommer värsta lasset med kräka!! Haha, usch. Så Emil fick skura golv och jag & Maja hoppade in i duschen!
 
Men sen var det inget mer med det, hon var lite slö en stund efteråt men sen var det full fart igen! & såklart fick hon ont-i-magen-medicinen cola & salta chips, gick ner väldigt bra i lilla magen ;)Vi gjorde ingen middag för det kändes så onödigt och ingen av oss var sugen på mat så Maja åt risifrutti till middag, hon åt först sin och sen halva Emils ;) Sen slocknade hon innan sju på typ 2 sekunder.
Jag trodde att jag skulle få gå upp och ta reda på massa spya under natten så vågade inte riktigt somna först men tillslut la mig och sen vaknade jag vid 5.. Men tösen sov hela natten och var sig själv på morgonen igen och har varit det hela dagen :) Möjligt att hon är liiiite mammigare än vanligt och lite tröttare, hon sover faktiskt middag för första gången i år! Hon har slutat sovit här hemma på dagarna men tror hon sover en liten stund på dagis.
 
Men iaf, trodde ju att vi alla skulle åka magsjuka också skulle lillebror vilja komma ut bara för allt var kaos men han är fortfarande kvar i magen ;) Och vi är friska! :)






- Namn

- E-postadress (publiceras ej)

- URL/Bloggadress

Kommentar:

Kom ihåg mig?