BVC 7/3

I torsdags var det dags för 1 månadskollen för Linus, det är alltså först en vanlig koll med vikt och längd samt att det är en läkarundersökning. Gick hur bra som helst! Linus charmade dem med sitt prat och skratt och de tyckte han var så duktig för att bara vara 1 månad :)
Jag var lite orolig att jag inte hade tillräckligt med mjölk på kvällarna ju men efter vägningen så försvann den oron ganska fort ;) 5745 g! :D Jag läre ha jädra bra mjölk för han hade gått upp 800 g på två veckor ;)
Och längden var 60,5 cm, alltså 2 cm på två veckor. Helt otroligt vad bra han växer :)
Maja växte också bra i den åldern, hade gått upp mycket vid varje bvc-besök och var lite större än andra bebisar. Tråkigt såklart att inte få ha en liten pluttbebis men är ju bra när dem går upp mycket och är större för då vet jag att de får i sig tillräckligt :)
 
Fick en ny tid tills han är 2 månader, fick komma tidigare om jag vela men allt går ju så bra så valde att komma senare. Onödigt att ha tider att passa när de egentligen inte behövs! :)
 
 






- Namn

- E-postadress (publiceras ej)

- URL/Bloggadress

Kommentar:

Kom ihåg mig?