Könsnamn - barn

Vad säger ni att erat barns kön heter? Killar är ju ganska lätt med snopp helt enkelt. Men tjejer? Jag har valt att säga snippa för det låter mest barnvänligast och dem flesta säger det men Emil däremot tkr minnsan att vi kan säga hönan.. Men hönan, hur pinsamt är inte dt då?! Haha.

Vad har ni valt att säga? :)

♥ Anonym

Vi pratade om det där när jag var gravid. Sonens heter ju snoppen och det fall sog naturligt att säga så fast jag hade diskitioner om vad som var bäst. Och vi kom iaf inte fram till något när jag var gravid och nu kallar vi den puppen. Jag har ju använt dem orden sen jag vart tonåring så det kanske är därför det faller sig naturligt ;)



Min mamma sa kissen till mig när jag var liten, det låter äckligt :/

2012-06-13 - 20:40:41 · URL: http://myhome.webblogg.se/
♥ Anonym

Men Det bästa är väl att kalla den för det du tycker bäst, fast hönan tycker inte jag :/ snippan betyder det väl på ren svenska men inte hönan :/ plus att Maja kommer ju kalla sin för det du kallar den på dagis och allt om du minns när du var liten ;)

2012-06-13 - 20:42:49 · URL: http://myhome.webblogg.se/
♥ emmie

Smulan fick jag lära mig och det tycker jag är ett bra ord! Också är det gulligt haha

2012-06-13 - 20:52:11





- Namn

- E-postadress (publiceras ej)

- URL/Bloggadress

Kommentar:

Kom ihåg mig?