Broccolisoppa & ostchips.

Broccolisoppa
Fryst broccoli 4-6 stycken (normalstora)
Vatten
1 buljongtärning
1 dl mat/mellangrädde
Salt & Peppar
Ev. maizena ljus redning
 
1. Lägg broccolin i kastrullen och fyll med vatten så de precis täcks över. Lägg i buljongen och låt sedan koka upp.
2. När broccolin har kokat klart så tar du av kastrullen från plattan och mixar broccolin.
3. Tillsätt grädde, ställ tillbaka på plattan och låt koka upp. Krydda med salt & peppar, jag tog även lite vitlökskrydda.
Jag tyckte soppan var alldeles för lös & vattning så jag tillsatte redning i min soppa, men de är frivilligt! 
4. Soppan är klar att servera, gärna med knaperstekt bacon till!
 
Ostchips
Riven ost
Ev. krydda
 
1. Ta fram en plåt med bakplåtspapper, ta riven ost i handen och forma sedan som små cirklar på plåten.
2. Släng på lite krydda om du vill!
3. In i ugn i ca 200 grader, när osten smält och slutat bubbla så är de klar, låt svalna något innan servering.
 
 






- Namn

- E-postadress (publiceras ej)

- URL/Bloggadress

Kommentar:

Kom ihåg mig?