8/1-2013

Vad konstigt att skriva 2013 men det är ju faktiskt det nu, otroligt nog :)
 
Det är nu 23 dagar kvar tills lillebror är beräknad att komma, förstår ni? Det kan alltså sätta igång i stort sett när som helst! :) Känner mig redo för en förlossning nu, allt är klart inför att lillebror ska komma. Har fixat klart allt nu! Bara han ändå kunde kika ut..
Idag var hos barnmorskan, 3 besöket sen ultraljudet. Har inte behövt gått dit nå ofta då graviditet varit så pass bra och lugn, väldigt skönt att inte behöva ränna där varann vecka typ. I alla fall såg allt bra ut, alla värden och allt annat var bra så det är bara för honom att titta ut nu :) Magen har SF-mått 36 nu och hade i samma vecka med Maja också 36, så hon trodde att lillebror skulle bli ungefär lika stor som Maja var när hon föddes men vi får väl se :)
 
Annars har jag bara börjat förbereda mig inför viktnedgången efteråt. Försöker att dra ner på onödigt socker, äta endast fredag & lördag till att börja med (sjukt svårt när man har gravidsug & sockersug samtidigt) men hittils går det bra, det är kvällarna som är värst :p Men det går bra och jag ska försöka att hålla det tills han kommer ut och sedan efter också. Var utan onsdag, torsdag och söndag förra veckan, åt faktiskt lite på söndagen men det var för att pappa fyllde år så då åt jag lite glass med bär och en bulle. Och nu har måndagen gått utan socker och jag är utan idag med :) Skönt är det i alla fall! :)
 
Sen har jag börjat promenera lite mera så mycket som jag rört mig de senaste dagarna har jag inte gjort på länge iaf, har varit allt mellan kortare promenader och shopping :) Hihi. Men jag vill kunna komma igång så fort som möjligt sen & så fort kroppen klarar av det så att jag kan må riktigt bra igen! :)
 
Bild från i fredags då jag gick in i vecka 37.
 






- Namn

- E-postadress (publiceras ej)

- URL/Bloggadress

Kommentar:

Kom ihåg mig?