29/1

Maja väckte mig vid kvart i sju så vi låg & drog oss en stund men hon somnade om vilket inte jag gjorde, jag har sån huvudvärk! :p Så jag har gått upp iaf så får vi se om någon kommer trassandes snart.
 
Maja kom in till oss vid tre inatt, hon sprang in till oss & skrek. Jag frågade henne "men lilla vännen, vad är det?" "Sökena mamma!"
Jag vet inte riktigt om hon det är fantasi eller om hon faktiskt ser nånting spökaktig.. Sa i alla fall att spökena är snälla och inte alls vill skrämmas och hon somnade på två sekunder :p
 
Hon har påpekat spöken och så 4 ggr nu tror jag. Första gången var i november/december då hon gick ut hos mamma och det var dimma ute, då sa hon till mamma att hon såg en ängel. Sen var det också i december kanske då hon lekte på sitt rum, hade stängt igen dörren för hon ville vara själv och helt plötsligt skriker hon som att hon skulle ha slagit sig rejält. Så jag springer dit och då står hon mot fönstret som persiennerna är nerdragna på och skriker/gråter, sen gick hon inte in på rummet nå mer den dagen! :p
& igår innan vi skulle åka iväg så höll jag på att ta på mig ytterkläderna och Maja stod i vid ytterdörren. "Stäng dörren och vänta på mamma" "Änta mamma, ja pata pippi och sökena" Då stod hon & pratade glatt utanför dörren och skrattade till ibland.. Haha, jag vet inte riktigt vad man ska tro? ;) Men det är ju såklart bara att välja att tro henne när man pratar med henne om det, det kan ju vara verklighet för henne eller så är det bara fantasi :)
 
 
Nu hörde jag att busfröet vaknade till så hon kommer nog hit strax ;)






- Namn

- E-postadress (publiceras ej)

- URL/Bloggadress

Kommentar:

Kom ihåg mig?