Vitchokladfluff & dumlefluff!

Dumlefluff:

3 dl grädde
180 g dumle

Dela dumlorna i minder bitar. Värm upp grädden, den får aboslut inte koka, rör om hela tiden. Lägg ner dumlebitarna och rör om tillsammans med grädden tills dumlorna har löst upp sig. Låt stå i kylskåp över natten alternativt i minst 5 timmar.
Sedan är det bara att vispa upp den :)

Detta räckte till två lager i min tårta, beror ju på hur mycket/lite man vill ha på varje lager :)



Vichokladfluff

2 dl grädde
ca 150 gram vitchoklad

Detta görs på exakt samma sätt som dumlefluffen, man kan självklart göra med samma mängd grädde också men eftersom att jag skulle ha till cupcakes "bara" så gjorde jag mindre. Räckte till 12 cupcakes + ett litet lager på tårtan som jag sedan "gömmer" under grädde :)







- Namn

- E-postadress (publiceras ej)

- URL/Bloggadress

Kommentar:

Kom ihåg mig?