Snodde en lista från Jessica !

När fick du reda på att du var gravid? 16 dec 2009
Var bebisen planerad? Nej, men vart lika glad för det! :)
Mådde du illa mycket? Jag mådde illa men inte så farligt, jag spydde inget och det gick över när jag började att äta.
Hur blev ditt hår? Inget då jag var gravid men 4-5 månanden jag ammade, gud vad med hår jag löste!
Hade du mycket halsbränna? Nej, någon ibland bara.
Grät du för ingenting? Ja, värst var när jag grät för att toa-pappret var slut! Glömmer det aldrig, haha!
Var du känslig? Verkligen-
Vad gillade du för mat? Rå potatis.
När kände du bebisens första sparkar? V.15-16 kände jag som fiskrörelser i magen, sedan som buffar och v.19+6 så kände jag första sparken utanpå magen!
Var du ofta orolig? Ibland när bebisen inte hade sparkat på någon timme eller så.
När började du läcka bröstmjölk? Runt vecka 24-25 kanske?!
Samlade du på dig gravidtidningar & böcker? Nej..
Sparkade bebisen mycket? ja, fast det var bara snälla sparkar :)
Fick du bristningar? Ja.. Under brösten, låren, MAGEN och på kärlekshandtagena ;)
Hur kommer det sig att du behöll bebisen? För att det var mitt barn & jag älskade henne från första dan jag fick veta att jag var gravid! & jag är helt emot abort!
Blödde du någongång? Ja, tre pytteblödningar innan vecka 12.
Levde du på som vanligt? ja.
Hur gammal var du när du blev gravid? 17
Hur tog dina föräldrar det? Chockade men glada, ingen var emot mitt/vårt val av att behålla barnet.
Hur tog din partner det? Lite chockade men vart självklart glad!
Vart bodde du/ni? Vi bodde på Håsta i en litenliten etta men var påväg att flytta till Stormyra till en litenliten tvåa ;)
Hur ofta gick du till mvc? Jadu, bra fråga.. Vet inte riktigt men tyckte inte jag gick dit nå ofta.
Hur många ultraljud gjorde du? Ett i vecka 15 & ett i vecka 19.
Hur ville du att din förlossning skulle se ut?
Att jag skulle få slippa kejsarsnitt, bli uppklippt och få ett friskt barn!
Hur började din förlossning?
Den började med värkar som inte jag kände av, hade öppnats 5 cm utan att känna något. Så dem tog hål på hinnorna och sen kom lite värkar!
Hur många timmar tog din förlossning? Dem tog hål på hinnorna vid 15.00 och hon är född 23.17 samma dag, men enligt pappret började dem riktiga värkarna inte för ens vid sju eller om det var fem? :p kommer inte ihåg.
Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt? Vaginalt.
Hur mycket var du öppen när du kom in? 5 cm.
Vilken smärtlindring tog du? Eda & lustgas.
Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen? en kvart typ :)
Blev det komplikationer? Nej.
Fick du sy? Ja, två stygn tror jag.
Vad tyckte du var jobbigast? När BM tröck på magen efteråt för att få ut all efterbörd, fyfan vad dt gjorde ont alltså.. Att föda barn gjorde inte alls ont jämfört med det!
Var du rädd för något? Ja, att det skulle hända något såklart.
Skrek du? Nej, inte alls.
Hur många var inne i förlossningsrummet? När Maja föddes så var Jag, Emil och två barnmorskor där inne :)
Hade du någon nära med dig? Emil.
Hur var vikt och längd? 3930 g & 53 cm lång.
Ögonfärg: Mörkblå
Hårfärg: Lite halvmörkt.
Ammade du? Ja
Ammar du nu? Nej.
Hur gammal är bebisen nu? Blir 10 månader på söndag!
Vad tyckte du om förlossningen? Underbart och skulle kunna gjort om det direkt!
Vill du ha en till? Jag vill ha två till och helst ska jag vara gravid när jag är 20 (om ekonomin tillåter det såklart)
Planerar ni ett till? Nej, inte än.
När kommer andra barnet? Om jag får bestämma, innan 2 år helst!
Hur är ert förhållande nu? Bra :)
Vilken vecka födde du i? 41+4 tror jag :) 12 dagar övertid!


♥ Carro

Sv: Ja de är verkligen roligt å titta på dom när dom leker :)

Och att man inte själv behöver vara med hela tiden!

Så skönt å se och jätte roligt för dom :D

2011-06-19 - 11:09:21 · URL: http://norbergcaroline.blogg.se/





- Namn

- E-postadress (publiceras ej)

- URL/Bloggadress

Kommentar:

Kom ihåg mig?