Majas rutiner

ca 8.00 - Maja vaknar
8.30/9.00 - Äter vi frukost. Maja äter en portion yoghurt/gröt + macka & juice.
Ca 10 - Mellanmål om hon är sugen, då blire frukt!
11.30-12.00 Försöker att äta lunch här nånstans, antingen burkmat +frukt/macka+dryck eller samma mat som mig
12.00 - Försöker få henne att sova den här tiden men brukar bli senare.
14.00 - Är hon vaken så blir det mellis, yoghurt eller macka.
16.00 - 17.00 Äter middag här nån gång, ibland senare.
18.30 - Kvällsmål. Kräm m. mjölk, gröt, macka eller yoghurt. Fast har vi ätit sen lunch så hoppar vi över kvällsmålet.
ca 19.00 Sängdags och hon sover för det mesta hela nätterna :)

Hon har ju slutat helt med välling nu, så om dt blir sena kvällar ibland så har jag värmt en flaska mjölk istället. Men nu när dagis & skolan börjar för oss så kommer det komma någon enstaka jättetidig morgon, då hon ska vara på dagis från 7 & frukost är vid 8, så tänkte jag ge henne nyponsoppa/blåbärssoppa. Är det en bra idé eller?

Sen är det inte alltid dagarna ser likadana, men jag försöker oftast att hålla mig till hennes rutiner men ibland mår både jag & maja bra utav att skippa rutinerna :)






- Namn

- E-postadress (publiceras ej)

- URL/Bloggadress

Kommentar:

Kom ihåg mig?