Lite less på godis..

Idag var vi ju på påskmiddag, riktigt gott! Och sen blev det tårta men tösen åt all min tårta förutom marsipanen, den fick jag! :p Förresten är jag less på godis nu, känns som att jag inte gjort något annat än att ätit godis i flera dagar.. tror nästan att jag slutar med fuskhelgen imorgon, får se, för om det är varmt imorgon så vill jag nog ha en glass ;)

Maja fick en läragå-bil utav sin faster idag och det tyckte hon var intressant i alla fall :) Hon satt och lekte med den & helt plötsligt tar hon tag i bilen och ställer sig upp, duktiga tjejen! :D Sen stod och höll i sig i handtaget på bilen också men man måste vakta henne lite för rätt som det är glömmer hon bort sig och släpper taget ;) Haha, så har hon varit ett tag nu.. :p Att hon är så stor, hon blir ju 8 månader på tisdag. shit!

Majas utveckling

Kan stå med stöd (om hon vill)
kan ställa sig upp
kan krypa framåt & bakåt
kan sitta helt själv lääääänge
kan sätta sig upp själv (samma här, om hon vill)
kan säga mamma & pappa, ibland låter det som att hon säger ;hej, tack, napp. Men jag vet inte om det bara är joller eller början till tal :p
Sover nästan hela nätterna, ibland vaknar hon en gång & ibland ingen gång.
Har slutat helt med att äta på nätterna.
Äter för det mesta riktig mat.
Börjat sovit på mage, med rumpan putandes i vädret.
Öppna och stänga luckor/dörrar, om dem inte är helt stängd förstås hon når ju inte upp till handtaget.


Ja, det är väl det här som hänt på en månad ;p







- Namn

- E-postadress (publiceras ej)

- URL/Bloggadress

Kommentar:

Kom ihåg mig?