♥ efter förlossningen.

inför förlossning så oroar man sig en massa i onödan, i alla fall jag. tänkte berätta om några saker som jag var rädd skulle hända.

har ni sett filmen Click?
Vid en scen i den film så opererar de bort allt fett i hans mage och han ligger i sjukhus sängen och leker med magen. typ slänger upp den på bröstet och ner igen, tror han kallar den för en tunga till och med. I alla fall, när jag var gravid trodde jag seriöst att magen skulle bli så efter förlossning. jag var så jävla rädd för att den skulle bli det, hahaha. men som tur var så vart det inte så! ;) 

jag hörde också från flera stycken hur mycket man kunde spricka och så mellan bena, så jag trodde seriöst att jag skulle gå sönder. trodde det skulle hänga massa köttslamsor, jag fick upp den bilden i huvudet. men som tur var hände inte det heller, fick sy några ynka stygn var klart på 3 minuter eller så.

jag var också rädd för avslaget (blödning som får efter förlossning typ). jag trodde det skulle forsa blod i flera veckor och jag att jag skulle få ha en jätteblöja på. jag drömde en mardröm om det en gång faktiskt, haha. men så var det ju inte heller, fick gå med sjukhusbinda 1 ½ dag, sen hade jag vanliga i 2-3 veckor sen var blödningen slut.






- Namn

- E-postadress (publiceras ej)

- URL/Bloggadress

Kommentar:

Kom ihåg mig?