♥ en liten gravid lista!

hittade en sån här gravidlista på en annan blogg, kommer inte ihåg vilken nu. men jag måsta bara sno den (:

Jag fick reda på att jag var gravid:
Den 16:e december 2009 ♥

Såhär fick jag reda på det:
Jag misstänkte graviditet för jag var osäker när jag hade haft min mens så jag tog med min emil till UM och gjorde ett gravtest som visade plus. :)

Detta gjorde jag efter att ha fått beskedet:
Vi åkte till pappa (tyst var det i bilen iaf, vi fick en liten chock båda två) för vi skulle låna hans bil för våran var sönder. jag berättade då för min pappa.

Jag tror det kommer att bli:
Enligt ultaljudet 18/3-2010, så trodde doktorn att det var en liten tjej men hon var inte säker för barnet låg i en konstig ställning. Men jag tror att det blir en tjej, för då kan jag klä den i massa rosa. Men jag blir lika lycklig om det är en pojke :) ♥

Det här undviker jag att äta och dricka:
Jag äter inte fisken man inte ska äta. Men sen alkohol drack jag ytterst sällan innan också så det har jag inte behövt ändra på, hehe.

Lukter som jag inte klarade av i början:
Vissa matlukter, emils farmor brukar göra grytor och kommer jag in där då så får jag nästan hålla mig för att inte spy rätt ut :p

Följande små egenheter jag fått:
Jag har ätit tonvis med frukt under graviditeten, samt så äter jag råpotatis. hahaha.

Första gången det rörde sig i magen:
I vecka 15-16 började jag känna små fiskrörelser i magen. bubblade och så ♥

Första gången det började sparka ordentligt:
27/3-2010 kände jag första sparken utanpå magen och det har varit fart enda sen dess.

Såhär kändes de första sparkarna:
Hmm, så buffar liksom. måste upplevas för att förstå, underbart ♥

Musik jag spelar för bebisen i magen:
Ingen speciell musik, jag lyssnar inte så ofta på musik. men när vi åker bil så för bebis höra väldigt mycket musik ;p

Magen började synas:
Ja, det var nog ganska tidigt så den kändes. ja, runt 16-17 kanske det syntes att jag var gravid :)

Såhär kände jag vid ultraljudet:
Jag var nervös men väldigt förväntansfull. Blev överlycklig när jag fick se lillplutten i magen. Det var underbart! ett stort + var att bebis syntes väldigt bra på bilderna vi fick både från ultraljudet 18/2-2010 och 18/3-2010.

Första gången jag fick höra barnets hjärtljud kändes det:
Vi fick höra hjärtljuden i v.26 och det var ju fantasiskt!

De första mammakläderna var:
en grön-randig topp :)

Mina favoritmammakläder:
Den grönrandiga toppen! :) de andra är också bra, men den gröna är bäst :)







- Namn

- E-postadress (publiceras ej)

- URL/Bloggadress

Kommentar:

Kom ihåg mig?